Меню сайту |
|
|
Категорії розділу |
|
|
Наше опитування |
|
|
Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
|
| | |
|
Мінпраці надає роз'яснення!
Щодо установлення
посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду ЄТС на рівні
мінімальної заробітної плати
Відповідно до статті 8 Закону України „Про оплату
праці” умови оплати праці працівників установ і організацій, що фінансуються з
бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України.
Законом України „Про Державний бюджет України на 2010 рік”
визначено розміри мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму
для працездатних осіб ( з 1 січня - 869 гривень, з 1 квітня – 884 гривні, з 1
липня – 888 гривень, з 1 жовтня – 907 гривень, з 1 грудня – 922 гривні).
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2010 № 337
„Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р.
№ 1298 і від 25 жовтня 2008 р. № 939” підвищено з 1 січня та 1 квітня розмір I
тарифного розряду за Єдиною тарифною сіткою, що дасть змогу підвищити і розміри
посадових окладів працівникам за іншими тарифними розрядами.
За розрахунками Мінфіну встановлення розміру посадового
окладу працівника І тарифного розряду на рівні мінімальної заробітної плати,
визначеної Законом України „про Державний бюджет України на 2010 рік”,
потребуватиме додаткових видатків на оплату праці працівників бюджетної сфери в
розрахунку на рік у сумі 46 млрд. гривень порівняно з обсягом видатків,
затвердженим у Державному бюджеті на 2010 рік. Джерела покриття таких видатків
відсутні.
Щодо підвищення
заробітної плати працівників управлінь праці та соціального захисту населення
обласних та районних державних адміністрацій
На даний час умови оплати праці державних службовців
затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 № 268 „Про
упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів
виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів” (зі змінами).
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 № 482
„Деякі питання оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади,
органів прокуратури, судів та інших органів, що фінансуються з бюджету”
установлено, що у разі, коли розмір посадового окладу працівників апарату
органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів, нижчий
ніж визначений законом розмір мінімальної заробітної плати, посадовий оклад
установлюється на рівні відповідного розміру мінімальної заробітної плати.
При цьому в органах державного управління розміри посадових
окладів будуть установлені в однакових розмірах від прибиральника службових
приміщень до спеціаліста ІІ категорії структурних підрозділів обласних
державних адміністрацій та спеціаліста І категорії структурних підрозділів
районних державних адміністрацій.
Питання впорядкування умов оплати праці державних
службовців, а також підвищення рівня їх заробітної плати буде розглядатися з
урахуванням стану соціально-економічного розвитку країни та фінансових
можливостей бюджету одночасно та на єдиних засадах.
Щодо поширення
постанови Кабінету Міністрів України від 05.10.2009р. № 1130 „Про встановлення
надбавки вчителям, вихователям загальноосвітніх навчальних закладів, викладачам
і майстрам виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів та
вищих навчальних закладів I-II рівня акредитації державної та комунальної форми
власності, керівникам та заступникам керівників зазначених закладів, посади
яких віднесені до посад педагогічних працівників”, на педагогічних працівників
соціальної сфери
У зв’язку з численними зверненнями інших педагогічних
працівників установ та закладів бюджетної сфери щодо поширення на них норм
постанови Кабінету Міністрів України від 05.10.2009 № 1130, в тому числі і
педагогічних працівників соціальної сфери, зацікавленими центральними органами
виконавчої влади опрацьовуються відповідні пропозиції.
Стосовно
запровадження надбавки за вислугу років працівникам соціальної сфери
Мінпраці розроблено проект постанови Кабінету Міністрів
України „Про затвердження порядку виплати надбавки за вислугу років працівникам
державних та комунальних установ соціального захисту населення”, який на даний
час опрацьовується зацікавленими центральними органами виконавчої влади.
Щодо збільшення
кількість посад страхових експертів з охорони праці, які безпосередньо
займатимуться профілактикою травматизму «Ефективна робота з профілактики виробничого
травматизму та профзахворювань неможлива без ефективної служби страхових
експертів, оскільки саме страхові експерти покликані здійснювати значну частину
завдань з профілактики, у тому числі, консультативно-дорадчі функції.
У робочих органах виконавчій дирекції Фонду станом на
01.04.2010 року працюють 529 страхових експерти з охорони праці, які виконують
свої функції згідно з Положенням про службу страхових експертів з охорони
праці, профілактики нещасних випадків на виробництві та професійних
захворювань, затвердженим постановою правління Фонду від 15.08.2001 року №24.
Страхові експерти проводять свою роботу на 1299590 зареєстрованих у Фонді
підприємствах, установах та організаціях незалежно від їх форм власності та
виду економічної діяльності. Отже, в середньому по Україні на одного страхового
експерта припадає 2457 зареєстрованих підприємств. Ця цифра зростає з кожним
роком.
Представники робочих органів виконавчої дирекції Фонду взяли
100% участь у роботі комісій з розслідування нещасних випадків на
підприємствах, у тому числі із спеціального розслідування групових нещасних
випадків – 43 рази; нещасних випадків із смертельним наслідком – 141 раз;
випадках смерті на підприємстві – 224 рази; нещасних випадків з можливою
інвалідністю – 590 раз. Проведено 9864 перевірки стану профілактичної роботи на
підприємствах щодо створення безпечних та нешкідливих умов праці
Страхові експерти взяли участь у роботі 2023 комісій з
перевірки знань з охорони праці працівників, 48 комісій з випробування та
приймання в експлуатацію виробничих об’єктів, засобів виробництва, апаратури та
приладів контролю. Виявили 81 767 порушень законодавства про охорону праці,
склали 309 протоколів про адміністративні правопорушення, розглянули 87 скарг
та заяв застрахованих, внесли 9649 подань роботодавцю, 212 –
Держгірпромнагляду. Внесено 383 пропозиції Держгірпромнагляду щодо заборони
подальшої експлуатації 346 робочих місць, 23 дільниць та 14 цехів.
Виконавча дирекція Фонду здійснює реалізацію одного з
основних своїх завдань – проведення профілактичних заходів, спрямованих на
усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, запобігання нещасним
випадкам на виробництві, професійним захворюванням, викликаних умовами праці,
через страхових експертів з охорони праці. Тому, за І квартал 2010 року
робочими органами надано страхувальникам 16461 консультацію з питань охорони
праці та страхування від нещасних випадків, взяли участь у проведенні 397
семінарів, 1016 нарад, 281 засіданні «круглого столу», 78 конкурсах, здійснено
398 публікацій, 259 виступів на радіо та телебаченні. Представники робочих
органів взяли участь в опрацюванні та впровадженні системи управління охороною
праці на 1270 підприємствах, у роботі комісій з питань охорони праці на 1109
підприємствах, у розробці 4296 нормативних актів з охорони праці.
Як бачимо, при невеликій чисельності страхових експертів
об’єм роботи виконується дуже великий.
Тому, ще у 2007 році за ініціативою виконавчої дирекції
Фонду Центром продуктивності Міністерства праці та соціальної політики України
було розроблено Норми чисельності страхових експертів з охорони праці робочих
органів Фонду.
Постановою правління Фонду від 27.11.2008 року №71 «Про
затвердження граничної чисельності працівників виконавчої дирекції Фонду та її
робочих органів» прийнято рішення про збільшення чисельності страхових
експертів на 54 штатні одиниці.
Однак, у зв’язку з нестабільністю фінансової системи Фонду в
умовах подолання негативних наслідків фінансової кризи питання збільшення
чисельності страхових експертів з охорони праці та фінансування на їх утримання
у 2008-2010 р.р. не було погоджене Мінфіном і Мінпраці.
На даний час питання збільшення чисельності страхових
експертів з охорони праці у робочих органах виконавчої дирекції Фонду
залишається актуальним та потребує вирішення. Вважаємо, що вирішити це питання
вдасться після стабілізації фінансової ситуації в Фонді та збалансування
бюджету».
Щодо прохання
звернутись до Міносвіти стосовно відміни зовнішнього тестування для студентів
із числа осіб з обмеженими можливостями, збільшення плану прийому цих осіб на
навчання за державним замовленням і прийому на заочну форму навчання за
вступними іспитами без обов'язкової наявності сертифікату для осіб, які
працюють в органах праці та соціального захисту населення і не мають належної
освіти (для соціальних робітників і соціальних працівників територіальних
центрів - бакалавр)
Мінпраці звернулось до Міносвіти щодо відміни
зовнішнього тестування для студентів із числа осіб з обмеженими можливостями,
збільшення плану прийому цих осіб на навчання за державним замовленням і
прийому на заочну форму навчання за вступними іспитами без обов'язкової
наявності сертифікату для осіб, які працюють в органах праці та соціального
захисту населення і не мають належної освіти (для соціальних робітників і
соціальних працівників територіальних центрів - бакалавр). Про результати
вирішення зазначеного питання буде поінформовано Профспілку працівників
соціальної сфери.
Щодо
перепідпорядкування відділень для дітей-інвалідів, які функціонують при
територіальних центрах соціального обслуговування, надавши їм статус філій,
центрам соціальної реабілітації дітей-інвалідів.
Міністерством попередньо підтримується пропозиція щодо
передачі у сферу управління центрів соціальної реабілітації дітей-інвалідів
відділень реабілітації дітей-інвалідів, що функціонують на даний час при
територіальних центрах соціального обслуговування.
Однак, вивчення зазначеного питання потребує відповідного
часу, зокрема у зв’язку з необхідністю внесення змін до Бюджетного кодексу
України (статті 87,89,90).
Щодо пропозиції
визначати обсяги робіт підприємств в наступному році до початку року,
забезпечивши підписання договорів не пізніше першої декади січня нового року.
Формування державного замовлення на виготовлення,
видачу та ремонт технічних та інших засобів реабілітації регламентується
Конституцією України, Законами України „Про Державний бюджет України” на
відповідний рік, „Про реабілітацію інвалідів в Україні”, постановами Кабінету
Міністрів України від 29.11.2006 № 1652 „Про затвердження Порядку забезпечення
окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації і
формування відповідного державного замовлення, переліку таких засобів”, від
17.10.08 № 921 „Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні
кошти” та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно з Порядком забезпечення окремих категорій населення
технічними та іншими засобами реабілітації, формування відповідного державного
замовлення та переліком таких засобів, які можуть закуповуватися за рахунок
коштів державного бюджету, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України
від 29.11.06 № 1652, закупівлею технічних та інших засобів реабілітації
займається Фонд соціального захисту інвалідів.
Відповідно до Положення про закупівлю товарів, робіт і
послуг за державні кошти затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 17.10.08 № 921 (зі змінами від 19.11.08 № 1017) закупівля технічних та
інших засобів реабілітації, виготовлених в умовах серійного виробництва
проводитися із застосуванням тендерної процедури.
З огляду на викладене, визначити виробників, продукцію яких
буде закуплено у цьому році, можливо лише після відкриття тендерних пропозицій,
дізнавшись про учасників, які візьмуть участь у тендері.
У відповідності до діючого законодавства ні Фонд соціального
захисту інвалідів, ні Мінпраці не мають правових підстав для зміни рішення щодо
визначення переможців торгів та перерозподілу державного замовлення між
підприємствами.
З огляду на викладене, у відповідності до діючого
законодавства ні Мінпраці, ні Фонд соціального захисту інвалідів не мають
правових підстав для придбання продукції Львівського КЕПЗПіП за процедурою
закупівлі у одного учасника.
Щодо недопущення скорочення чисельності працівників
управлінь праці та соціального захисту населення
Відділ взаємодії з Верховною Радою України,
центральними та місцевими органами влади ва межах компетенції повідомляє, що
питання чисельності працівників органів праці та соціального захисту населення
перебуває на постійному контролі у Міністерстві.
Протягом останніх років Мінпраці неодноразово зверталося до
керівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування із зазначеного
питання та було ініціатором прийняття доручення Кабінету Міністрів України від
09.12.2005 №64209/1/1-05 про вжиття заходів щодо формування дієздатних органів
праці та соціального захисту населення та недопущення скорочення чисельності
соціальних працівників.
Разом з тим, аналіз ситуації в регіонах свідчить про те, що
в багатьох випадках чисельність цих органів скорочується.
Міністр праці та соціальної політики України В.Надрага
листом від 09.04.2010 №324/0/15-10/5 звернувся до Голови Ради міністрів АР
Крим, голів обласних, Київської та Севастопольської міських державних
адміністрацій з проханням забезпечити безперебійну роботу регіональних органів
праці та соціального захисту населення.
|
Категорія: Мої статті | Додав: trud (17.08.2010)
|
Переглядів: 4296
| Рейтинг: 2.5/2 |
| |
| | |
|
СТРІЧКА НОВИН
|
|
|
|